SELAMAT DATANG

Minggu, 23 Agustus 2015

3 PERKARA


Abu Darda mengatakan :
" ada 3 perkara yang menyebabkan aku tertawa dan ada 3 perkara yang menyebabkan aku menangis nangis.
Telah mentertawakanku orang yang berangan-angan panjang tentang dunianya sedangkan kematian mencari dan mengejarnya.
Telah mentertawakanku orang yang lalai padahal tiada perkara yang melalaikannya.
Telah mentertawakanku orang yang ketawa sehingga penuh mulutnya padahal dia tidak tahu apa yang Allah akan perbuat padanya. Adakah Allah taala meredhainya atau mengazabkannya.
Apa yang membuatku menangis ialah perpisahan dengan orang orang yang aku kasihi iaitu Muhammad dan pengikutnya.
Yang membuatku sedih adalah dahsyatnya saat kedatangan sakaratul maut.
Telah membuatku menangis bila barada di hari akhirat sedangkan aku tidak tahu sama ada aku ke syurga atau neraka".
Ya Allah janganlah kamu bongkarkan kesalahanku di hari kiamat kelak, pada hari penyesalan dan kekesalan dengan kemulian tuan punya syafaat, muhammad salla Allah alayhi wasallam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar